H&M
3.7 out of 5 stars.

H&M Employee Reviews in Amsterdam

Found 21 reviews matching the search
See all 8,394 reviews
Werk er 12 jaar eerste jaren waren heel leuk en prettig en naar 6 jaar begon niet zo leuk te wordn
Pros
Personeel korting
Cons
Lange werkdagen
i worked for h&m in 2 stores and it has been always one of the best places to always strat and grow !
Dit is een typische werkplek waar je het minimale betaald krijgt maar de werkgever meer dan het extreme van je verwacht. Hier werken was echt een verschrikking en dan heb ik zelf jaren in detailhandel gewerkt. Het bedrijf heeft totaal geen orde en er is alleen maar vriendjespolitiek doe je hier niet aan mee en wil je gewoon je werk doen dan val je zwaar buiten de boot en doet het bedrijf met je wat ze maar willen. Ik denk wel dat het zal verschillen in welk team je terecht komt maar op meerdere locaties waren dezelfde klachten aanwezig van verschillend personeel. door te weinig personeel erg veel werkdruk, ook bijna elke dag overwerken, managers die de regels elke dag aanpassen ook het rooster word elke dag aangepast zonder communicatie en als de werknemer die dag niet kan dan moet je zelf maar wat regelen want het rooster staat vast.
Letterlijk iedereen kan manager worden bij de H&M en dan heb ik het over de meest onopgeleide mensen die er zijn en totaal geen verstand van wat dan ook hebben. Vreselijk bedrijf. Collega's leuk, managers onervaren, jong en respectloos.
Groot, snelgroeiend bedrijf waar de omzetten behalen voorop staat
Voordat je bij de H&M gaat solliciteren (vooral in de grote steden), adviseer ik je om 2 keer na te denken. Ik begon mijn baan bij de H&M in Amsterdam, de eerste paar werkdagen waren zalig en de team was enthousiast. Ik begon te werken naast mijn studie met een 5 tot 12 uren contract. Na een aantal weken werken begonnen een aantal mensen het bedrijf te vertrekken en werd de werkdruk en de planning drastisch aangepast (vanwege de hoge werkdruk en de abrupte management). Ik werd geacht om tijdens mijn vakanties 40/45 uren te werken, waarop ik met twijfel wel ja op heb gezegd. Met de loop van tijd werden er ook collega’s van andere filialen ook aangenomen vanwege een tekort aan sollicitanten en een ongeorganiseerde management. Hoe dan ook: Ik kan zo doorgaan tot je er bij neer valt, maar het punt is: ze maken misbruik van je onschuld, je tijd en nemen je als werknemer niet serieus. Ik werd dan ook vaak ‘die jongen’ genoemd. Ik beloof het je: je zult er GEEN spijt van hebben!
Pros
Eetgeld vanwege 10+ uren werken op een dag
Cons
10+ uren werken op een dag
Niks Bijzonders binnen H&m je kan niet door groeien wat wel belangrijk was voor me
Top Collega's en personeelskorting en heel veel opruimen, opruimen,opruimen. En dit altijd met minder uren.
Pros
Cons
Zeer hoge werkdruk
Het is een heel slecht bedrijf om voor te werken. Collega’s zijn vaak niet leuk en het hoofdkantoor is echt mensonterend. Ik heb er heel lang voor gewerkt en het was allemaal stank voor dank. De werk druk is veelste hoog en vrij krijgen is bijna niet mogelijk.
Pros
Slecht
Cons
Mensonterend.
Begin er niet aan. Je moet alles alleen doen en dat is best wel veel. Er is veel geroddel en alles is stank voor dank. Mensen worden gemanipuleerd en eindstand zit je met burn out klachten thuis.
Cons
Begin er niet aan
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at H&M?
Altijd een gezellige werksfeer, met leuke collegas
H&M is een van de beste organiserende winkelketen tussen de andere detailhandels. Management vooral top. H&M heeft mij veel aangeleerd. Van top tot teen. Hiermee bedoel ik van taal naar werkzaamheden. Telefonisch contact, Secuur je werk doen, Accuraat aan het werk. Als controller is H&M zeker een leuke baan maar minpunt hiervan is dat er veel routine in zit. Dagelijks ben je met zelfde werkzaamheden bezig. Wat mij heeft veranderd in deze functie is dat ik in het begin heel terughoudend was en bescheiden. Ik durfde geen nee te zeggen. Ik nam bepaalde taken aan die niet voor mij bedoelt waren. Met de tijd ben ik pittiger en harder hierin geworden. Ik kom voor mezelf op en ben meer zeker van me zelf dan voorheen. Waar ik alleen moeite mee had is dat er soms verschillen waren in de omzet(dag ervoor). Dag erna tel ik de contante waarde. Als er verschillen ontstonden moest ik dat gaan zoeken. Dus moest elke bon onderzoeken waar het verschil ontstond. Dus meer of fraude wordt verpleegt.
Pros
doorgroeimogelijkheden
Cons
Salaris en vriendjespolitiek
In mijn 5 jaar bij H&M, heb ik veel mogen leren. Ik ben doorgegroeid tot controller. Ook heb ik een opleiding via H&M mogen doen. Veel trainingen mogen volgen en kunnen gebruiken binnen en buiten het bedrijf. Mijn dag begint om 7/8 uur op kantoor, hier tel ik de omzet (kassa's) en de kluis. Vervolgens werk ik de weekspecificatie bij met de omzet, die de store manager of departement manager bij de vloer opstart gebruikt. Hier krijgen de collega's een inzicht waar de prio's van de dag liggen. Ik doe overige taken een aantal keer in de week, audit punten checken, bankstortingen, administratie up to date houden, bestellingen plaatsen. Om half 12 heb ik middag pauze en daarna ondersteun ik de winkelvloer. Denk hierbij aan verschillende aanpassingen op de vloer, collega's ondersteunen bij het kassa draaien en paskamers bijhouden. Goederen inwerken. Mijn dag eindigt om 17 uur, maar indien nodig blijf ik tot 18 uur of later. Er is goed contact tussen mij en de verschillende managers. Ik neem graag de leiding, ik ben back up departement manager geweest. Nu ik controller ben heb ik minder verantwoordelijkheid op de vloer en vind dit soms moeilijk om dit uit handen te geven. Het leukste van mijn baan is de goede werksfeer onderling, wij weten wat wij aan elkaar hebben en als er iets is wordt dit besproken. Er zijn vele doorgroei mogelijkheden en dit is een goede motivatie voor ons allen.
Todo el personal muy amable y proactivo. Era muy agradable trabajar en ese ambiente.
Er was altijd iets anders te doen en een erg afwisselende en uitdagende baan. er wordt heel veel van je verwacht en er is altijd een bepaalde druk aanwezig waar je rekening mee moet houden.
meestal zijn de dagen erg druk en is er veel te doen dus je staat nooit stil
De werkdruk ligt erg hoog, maar erg gezellige collega's waardoor de werksfeer aangenaam is. Verschillende shopmanagers gehad, maar ik ben over de meeste goed te spreken en een fijne werkrelatie mee gehad. Continu contact met de klanten wat het werk erg leuk en afwisselend maakt ondanks de soms erg eentonige taken die je uitvoert.
Mijn dag bij H&M bestond uit een team overleg in de ochtend. Welke doelen moeten er behaald worden vandaag? Wat is de gewenste omzet van de dag? Hoe moet jouw afdeling er uit zien? Daarna maakten we de kassa's klaar en opende wij de winkel. Gedurende de dag hielp ik klanten met vragen over kleding en gaf ik kleding advies. Ik was verantwoordelijk voor de afdeling lingerie, dames en kinderkleding. Ook stond ik achter de kassa en af en toe bij de paskamers en in het magazijn. Ik werkte samen met een jong leuk team waaruit echte vriendschappen zijn ontstaan. De directie was ook altijd fijn in de omgang. Ze stonden open voor ideeën van het personeel en gaven ons de ruimte die uit te voeren. Het was voor een jong meisje heerlijk om in deze trendy kledingzaak werkzaam te zijn. Bezig zijn met mode is wat ik graag deed.
Pros
Personeelskorting
Cons
Standaard dag, half 10 beginnen meestal werktte ik op de vloer en soms in de magazijn. Leuke collegas. Niks moeilijks aan de baan. Hartstikke leuke ervaring
Werken bij H&m heft me geleerd hoe het werken op de vloer van een winkel er aan toe gaat. veel contact met mensen, en collega's Soms een gezellige sfeer maar soms ook heel serieus. Moeilijkste van het werk is altijd begin van de periode dat je alles moet leren.
Pros
veel contact met mensen
Cons
snel werk
Werken bij de H&M doe je voor de liefde van het mode vak. Ik heb bij 2 verschillende H&M's gewerkt en beide met veel plezier. De collega's zijn geweldig, de doorgroeimogelijkheden zijn top en de bijkomende extra's zijn ook leuk..
Pros
personeelskorting
Cons
hard werken voor weinig geld